Monday, 17 October 2016

Tips jaga tudung bila terkena minyak

Pergi kenduri kahwin, tetiba tudung bawal alianna tercalit, terkena minyak ? .
.
Naik minyak kita dibuatnya. Lagi lagi mampu tengok je membe membe kahwin. Hmm
.
Haa macam mana nak hilangkan bekas minyak dekat tudung tu ?
.
Senang sahaja sebenarnya. Dengan kepakaran sains, fizik dan kimia ditambah pula dengan kepakaran selok belok material kain yang admin tahu. .
.
First step, kenalpasti bekas minyak yang tertompok di bahagian tudung. .
.
2nd step : Ambik tudung tu, pergi bawak ke bilik air. Basahkan dengan air tompok minyak tu. .
.
3rd step : Gunakan sabun ketul, sabun buku lux ke, dettol ke tak kesah. Asalkan sabun buku. Sapukan dekat tompok minyak tu. Lepastu gonyoh lembut lembut tudung tu sampai berbuih.
.
4th : Bila dah puas main sabun, dah yakin. Bilaslah dengan air.
.
5th : Perah lembut lembut. Lepastu pergilah jemur. Lepastu tunggu je la kering.
.
Haa settle. Kalau tak berkesan jugak, mungkin makanan kenduri tu  guna minyak tanah kot buat masak. lol #tipsjagatudung

No comments:

Post a Comment